NEW WAVE – Tillväxtsatsning fortsätter tynga

New Waves aktie har sedan vår förra uppdatering (Newsletter 1635) tappat närmare 20% som en följd av börsoron. Q3 visade sig dock vara en stark period rent försäljningsmässigt med en tillväxt på 17%, och 9% exklusive valuta. Det var speciellt starkt med tanke på att sommaren var extremt varm vilket ledde till att New Wave för första gången tappade besökare, försäljning och resultat i sin Gåvo och Heminredningsverksamhet i Kosta. Under höstsäsongen har dock besöksantalet ökat igen vilket visar att utvecklingen under sommaren var en vädereffekt.

cd8f65803339a1cc279e4712b7cfb0ff
Denna artikel är endast för prenumeranter
Denna artikel är låst

Teckna en prenumeration på Online Free för att läsa artikeln

NASDAQ Stockholm
NEWA_B
Sektor
Profilkläder
Stockpicker Newsletter
Stockpicker Newsletter
New Wave Group är verksamma inom detaljhandelsbranschen och erbjuder produkter inom sport och inredning. Kända varumärken i koncernen är bland annat Kosta Boda, Craft, Orrefors samt Clique.
Skriven av
Fredrik Larsson
Analytiker
Publicerad 2018-11-14 00:00:00
Ändrad 2024-11-13 08:02:03