Veckans affärscase - Catena Media. Köpflöden ger lyft
Catena Media avslutade börsåret 2020 betydligt svagare än många andra aktier i sektorn.
Först publicerad i Stockpicker Newsletter (3 februari 2021)
Redan i oktober toppade aktien då motståndet omkring 39,5 kronor blev övermäktigt. En stor nedgångsfas tog vid och det var först omkring 26 – 27 kronor som köparna lyckades få till en vändning.
Nu gör man ett nytt försök att lyfta tillbaka Catena Media i en stigande trend. Är köpengagemanget tillräckligt stort för att hålla kvar Catena Media ovanför 30 kronor i några veckor, bör det finnas förutsättningar för att ytterligare köpflöden vågar sig in.
Vi ser hur aktien under onsdagen passerar kortsiktigt motstånd, detta ger oss signaler på att det är dags att besöka gapet som bildats omkring 33,24 – 35,52 kronor. Därefter sätts åter toppnivåer omkring 39,5 kronor i fokus. Ska köparna hålla kvar sitt övertag är det viktigt att man inte låter Catena Media backa ner mot 28 kronor. Även 26 – 27 är ett avgörande stödområde då långa trenden försvagas om detta stöd ger vika.
Catena Media är ett företag specialiserat på digital marknadsföring inom iGaming-sektorn, med fokus på att leverera högkvalitativa leads till operatörer inom casino, sport och finansiella tjänster. Bolaget grundades 2012 och har sitt huvudkontor i Sliema, Malta.
Catena Media är noterat på Nasdaq Stockholm under tickerkoden CTM. Enligt den senaste tillgängliga informationen uppgick bolagets omsättning för fjärde kvartalet 2024 till 10,1 miljoner euro (ca 114 miljoner SEK). Bolaget har tidigare genomfört förvärv för att stärka sin marknadsposition, men specifika dotterbolag nämns inte i den tillgängliga informationen. Styrelsen föreslog ingen utdelning för 2024.